Helena Jäderberg bloggar om västgötska badsjöar, serietecknande, musik, islandshästar, veganmat, ölprovning, livets mening och icamaxi-mode.

fredag 6 juli 2012

Det är nåt fel på Mjörn


Imorse var det fullt av simskoleungar nere vid badplatsen. "Ska vi gå och titta på termometern" sa simfröken, och jag lyssnade med ett halvt öra, precis slängt av mig svettkläderna och på väg att hoppa i. "Sexton och en halv grad, det är en halv grad varmare än i måndags!" sa fröken entusiastiskt. Jag hoppade i. Småbarnen ropade från bryggan "Är det kaaaallt??" Och jag sa "Ja, det är ganska kallt", och fröknarna tittade lite argt på mig för de tyckte nog jag borde ha använt en pedagogisk lögn där, men det föll mig inte in.

Alltså, vad är det för fel på Mjörn? Har trott att det var kallt överallt, men nu har vi ju badat runt lite i både Delsjön och den nya sjön vi provade igår, Kvarnsjön utanför Alingsås, och det var minst 19 grader i båda två, underbart simbehagligt. Varför bor just vi vid en så kall och dålig sjö? Kan vi få hyresavdrag för det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar