Helena Jäderberg bloggar om västgötska badsjöar, serietecknande, musik, islandshästar, veganmat, ölprovning, livets mening och icamaxi-mode.

torsdag 9 augusti 2012

Bad


"Hela sommaren har varje bad känts som det bästa" står det i min dagbok den 9 augusti 1997. (På dagen 15 år sen). Ibland får jag för mig att jag har lärt mig vad som är viktigt för mig under livets gång, men när jag följer min gamla tonåring ser jag att hon älskar precis samma saker som mig. Här går jag och tror att det är nåt nytt det här att bada som fan hela sommaren, men så är det ju inte. Samma sak vad gäller det här med att vara ute i naturen. Jag har alltid älskat det. Även på den tiden när det var det ocoolaste man kunde göra att t.ex. följa med sin förälder och lillebror på en utflykt för att titta på en liten sjö i skogen som man aldrig sett, så var det något av det bästa jag visste och jag gjorde betydligt hellre det än att gå i affärer eller fika på stan. Jag får aldrig prioritera bort det här.

Jag kommer nog inte att teckna några fler serier förrän badvattnet börjar gå nedanför 15graderssträcket, och det är precis som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar